9. jul. 2011

Terrasse

I dag har vi også fikset på den nye terrassen. Den er snart klar for telt :).

Før


Etter 



Dette blir bare så herlig, ikke rart vi synes det, for å gå fra 2,50x2,60  til 25 kvm det er sannelig en kjempestor forskjell.

Har begynt på inngangspartiet, det skal graves ned hele 20 cm for å få det til å passe i vater :). Startet ved 8 tiden, er nå helt gåen i bakenden og i håndleddene :(.

Arnfinn kom etter hvert så vi fikk fjernet den store tunge markisen.) Vi var 3 personer enda så var det kjempetungt. Den er på 4,5 m, håper naboene tar over den. Måtte nesten le litt for det gikk ikke mer enn 10 min etter at den var pakket inn i plast før det begynte å hølje ned...... 

Oi å vi som ikke kan sitte under markisen engang...... regne skal det jo i de neste kommene dagene også;(. 

Så er det lørdags morgen, vi fikk overraskelsesbesøk så  fikk ikke laget ferdig innlegget. Nå har det regnet siden i går, men sannelig når jeg titter ut i dag tidlig skinner sola.

Vi er invitert på lørdagstur  til Holmsbu, må se ann været men dette ser sannelig lovene ut :). Jeg har ikke vært der på mange mange år så det skal bli artig. Vi tar samtidig en tur rett over her så vi får se hvordan det ser ut hos oss fra den andre siden. Alle sier vi ikke finner oss, så det skal bli spennene.

En ting er sikkert som jeg oppdaget når vi begynte på terrassen. Arnfinn har blitt så rotete med verktøyet så nå skal det systematiseres. Han har det liggene over alt, føler at jeg er på leting bestandig når vi skal gjøre noe. Vi har en bod inne i yttergangen, den er vel ca. 3 kvm stor. Til uken skal jeg rydde så alt verktøyet som vi bruker ofte skal plasseres lett tilgjengelig. Det er to single klesskap innerst og en stor hylle yttertst så her skal han få det oversiktlig og fint etter hvert.



Kanskje det er for tungvint å ha alt liggene i redskapsboden vår, man må jo ut for å hente. ;)


Se her den er jo ganske stor og rommer masse......
Nei nå får jeg sannelig begynne å virke, skal reise ved 13 tiden :)


Ha en fortsatt flott helg ;)


Kan sannelig ikke klage på veksten her i gården :)

Ingen kommentarer: