22. aug. 2011

KJEMPE STOLT MOR

Ja det må jeg virkelig innrømme. Marita vår datter er plukket ut, jippi

http://karrierelink.no/kvinner_og_ledelse/fremtidens_statoil_ledere/1416
De 10 bensinstasjonsansatte kommer fra Nardo i nord til Kristiansand i sør, og blir det tredje kullet som tas opp i talentprogrammet. Den toårige deltidsutdanningen i varehandel ved Høyskolen BI Norges Varehandelshøyskole er allerede påbegynt.

De begynte i dag så nå er hun igang. ;).

Nå er vi kommet til mandag og alle gjøremålene etter alt besøk står for tur. Har hatt det kjempekoselig, det er alltid koselig med besøk.


Passet jo Mikael fra lørdag til søndag, vi syklet og plukket blåbær som vanlig :).


I dag har jeg begynt på rydding, skal gjøre istand gjesterommene igjen , det blir hovedrengjøring. Greit å begynne i den ene enden og jobbe seg innover. Greit å gjøre det før vinteren setter inn, sannelig tror jeg vi får en tidlig vinter i år.


Strikker gjør jeg innimellom, har nå ferdig en bukse og en finnlandslue i samme farger. Har bare igjen å brodere på figur i baken og hekle en liten blomst til luen.


I morgen er det Lier som står for tur skal til legen, kjøpe plank og portestolper til det nye gjerdet. Vet ikke om vi blir ferdig med at i år, det regner jo annenhver dag her....... 


Marita har funnet luer som hun ønsker til barna så i morgen setter jeg igang med å teste mønsteret. Barna trenger ullsokker, votter, halser og luer så jeg skal strikke det til dem. Godt å ha et lager før kunden kommer. I år skal jeg strikke tubesokker eller spiralsokker, tror det heter det, kjempegreit for de vokser jo så fort.


Katten vår Kevin er en herlig pus. I går når Mikael og jeg syklet turer gikk han ved siden av oss hele tiden. Merkelig katt, men han er kjempeherlig da. Alle i gata ler så av han, han følger meg hele tiden han kalles Dalten ;).


I morgen er det varslet flott og varmt vær hos oss, skal da benytte den tiden jeg har til rådighet på maling. Ha en flott uke.
MIRRA

Ingen kommentarer: