1. sep. 2011

Bare strikker og strikker men føler at jeg ikke kommer noen vei.

Kjøpte jo som sakt feil garn hos Strikkenett.no sist jeg bestilte garn. Skal si jeg strikker og strikker men det går SÅ tregt. tynt garn og pinner nr. 2,5. Det blir selvfølgelig veldig gjevnt og pent, men veldig uvant......

Vi ble invitert på tur til Strømstad av to vennepar, turen var i går. Tok med meg nytt strikketøy, la opp til finnlandshette på veien nedover. Fikk strikket litt, men det ble bare 13 cm på hele turen.  Har strikket videre på den i både går kveld og i dag, men har bare kommet 10 cm på det øverste stykket. Det er så uvant å ikke bli fort ferdig, jeg er helt satt ut. he he.

Når vi igjen var hjemme kom Marita med Mikael. Han har vært syk de siste dagene, han er fortsatt ikke i form så vi har han her til i morgen eftermiddag, så satser vi på at han er frisk igjen etter helgen.

Det har jo vært så ille vær her de siste dagene, fikk litt sjokk da paviljongens tak blåste av. Stroppene til festene på taket røyk av så det var jo egentlig ikke rart det blåste av. Nå er det oppe igjen nye snorer er montert så vi satser på at det sitter neste gang det blåser :).


Har forresten kjøpt flotte mønster av Designer Marte Helgetun
kjempeflotte mønstre selger hun. Jeg valgte to guttejakker og en buksedress med lommer. Kommer sikkert til å handle mer av henne. Rask levert var det også :). Fikk også de nye heftene fra Drops, masse fint og jeg har selvfølgelig fått masse inspirasjon og ideer til nye strikkerier ;).


Det blir sikkert julegaver etter hvert av disse mønstrene. Julegaver ja, har nå bare en gave igjen til hver av guttene. De skal kjøpes ikke lages, for må ha annet enn bare klær til dem.


Her er Mikael som blåser såpebobler, det gikk vel 
tre påfyllinger før han var fornøyd.



1 kommentar:

Ulla-Bella sa...

Flott bilde:) Jeg lurer på en ting - når du legger inn kommentar hos meg, og jeg trykker på Mirra, så kommer ikke bloggen din opp. Kanskje du burde endre innstillingene på profilen din?