2. okt. 2011

Søndags morgen og tykk tåke som i går.

Så ser vi at høsten virkelig har kommet. Vi ble varslet flott vær i går men her var det kun tåke og alt ute kliss vått. Jeg pakket sammen utemøblene så nå har vi kun to plaststoler igjen, i tilfelle det blir sol en dag.

Nå er det bare høstblomster hos oss, men de er da sannelig flotte de også .



På fredag var Marita og guttene på besøk.  Marita er syk så hun hentet barna på barnehagen og reiste rett hit for å få slappet av. Hun er meget syk både lungebetennelse og bihulebetennelse så hun trenger sårt barnepass det er sikkert.
Det er jo igjen tredagers intensiv skole på henne så Mikael blir fraktet hit i ettemiddag , han skal være her til onsdags eftermiddag. Håper været blir tålig bra så vi får vært litt ute.
Her går det fortsatt i strikk, nå er buksen og luen til Mathias ferdig. Strikker nå en finnlandslue, setter igang med genseren i løpet av kvelden regner jeg med. 

Skal så ta meg en to dagers pause med strikk av bukser, venter garn fra Strikkenett. Har fått endel bestillinger på monsterbukser så her blir det sannelig ikke mye fri Det er sannelig artig når man får bestillinger av de man solgte til i fjor og deres anbefalinger.
Det jeg skal strikke de to dagene som jeg har til disposisjon, he he må lage kjøreplan for meg selv...... skal jeg lage disse til både Marita og Jorunn og selvfølgelig meg selv også. Tenker det blir fint under taket i inngangspartiene våre, det er jo alltid koselig med pynt til jul :).
Vi har hatt Kevin katten vår i snart 8 mnd. Trodde faktisk ikke at jeg kunne bli så glad i ett dyr, men der tok jeg skikkelig feil. Er selvfølgelig glad i Tarzan også, men Kevin er unik. Varm og god, har alltid hørt at katter bare gjør som de vil, men det er ikke tilfelle med han. Jeg driver jo å dresserer han, må bare le..... Det jeg nå skal teste er om jeg får han til å gi labb, he he da hadde jeg imponert Jarle for han nekter på at det går ann.

Arnfinn og jeg ler litt av han for han har enda ikke funnet seg en fast plass, men at han har prøvet alle steder her i huset det er sikkert. Det er noen ganger han er søkk borte, vi leter og leter og finner han på de mest utrolige steder. Her om dagen la jeg sammen tøy på gjesterommet, ble ikke helt ferdig så alt lå ferdig brettet og sortert på sengen for å legges inn i skapene. Joda da hadde han gjemt seg bak alt tøyet innimellom gardiner og duker, herlig.... Godt han ikke legger seg oppå tøyet.....


 Vakker er han det er sikkert :).

MIRRA




1 kommentar:

Ulla-Bella sa...

Vi ble lurt for finværet, men egentlig spilte det ingen rolle! Så fine de nissefigurene er!