25. okt. 2011

Ugle etui til tennbrikkettene.



Sannelig fikk jeg ikke en bestilling av naboen på en ny ugle. Viste den frem til Jorunn, på vei hjem møtte jeg Eli, hun fille ha en slik hun også. Så i går kveld satte jeg igang med den. Er klar for toving, men må vente litt for maskinen går med sengetøy i:)
Dagen i dag begynte for meg kl. 7. Koste meg litt med kaffe og God morgen Norge før jeg vasket huset. Skifter på sengene, satte på en oppvaskmaskin før rørleggeren kom 11.15. Vi må få innstalert vannmåler, men det er greit det da. Litt trangt og rare koblinger i dette huset så det blir en jobb på ca. 2 timer. 

Har fått en bestilling på festdrakten Setersdal, det skal bli litt artig å prøve seg på. Den er veldig fin, venter garn og mønster fra Sandnesgarn. Den skal være ferdig før bruksdagen 11.11, håper forsendelsen går raskt.

Har nå ventene to pakker på posten, har bestilt masse garn til en forandring :). Skal strikke tre sett og noen bukser så garn må jeg jo ha.  Har to ordre til under bestilling, bra det kommer litt penger inn også så mannen ikke blir urolig, he he.

Nå skal jeg lage ferdige de flatnissene jeg strikket sist uke, må jo få på fletter, føtter, sjegg og pynt før toving. Har også to bukser en nesten ferdig og en som trådene skal festes på. Arbeidsledig blir man aldri, det er godt.


Torsdag skal vi igjen til søta bror, nå er julepynten kommet ombord, det gleder jeg meg til. Nissene skal jo fylles med små leker og litt godteri, så tar det i samme slengen. Fant ut at det måtte da være mye artigere med nisser enn sokker for barnebarna :)


Disse nissene har jeg sendt inn på julekonkuranse
http://pinnekroken.blogspot.com/2011/11/utfordring-16-julen-kommer.html,

Mønsteret har jeg fått av ei dame, det var bare en kopi og ingen henvisning til oppskriftens opprinnelse. Den er sikkert fra et ukeblad, så slik ut fra kopien.
Strikket i Østlandsgarn og tovet i maskin på 60 grader med 1 kork grønnsåpe.



Noen vinflasker eller kartonger til vinetuiene som skal få nye eiere før jul blir det nok også. Fant et kjempeflott etui som jeg skal lage flere av.

I dag er det Laks som står på menyen , får vel sette igang med det snart. 

Laks og grønnsaker i ovn

Laks og grønnsaker i ovn

Ha en fin dag videre, MIRRA



Nå er første  gjeng med flatnisser  ugla ferdig tovet :)



1 kommentar:

Marthe sa...

Supert! Velkommen med i utfordringen!