19. nov. 2011

Lørdag, tåke og et lite glimt av sola innimellom :)

Denne dressen er neste prosjekt, for en vakker dress. SandnesGarn har sannelig mange flotte mønstre. Den skal være i str. 3 år så må forstørre mønsteret fra 2 år. Det er så artig å få bestillinger som man får litt utfordringer med.

Denne helgen strikker jeg på siste sett og en julegave på si. Ble litt hektet på den, men i morgen skal jeg gjøre ferdig buksen samt feste alle trådene på det jeg er ferdig med. Marita skal brodere monsteret i bakenden på dem så det er greit å få levert de til henne.
Denne er i størrelse 126 og benlengden er hele 48 cm pluss vrangborden :).

Her om dagen fikk jeg tips om at det var lagt ut gratisoppskrift på Fanagenser/kofte til både voksne og barn. Jeg var ikke sen om å laste det ned, har nå tenkt å finne ut hvilke farge jeg skal strikke de i til guttene. Det blir nok ikke før etter jul, men de trenger jo varmt tøy og noe å bytte med så det blir nok fint å få de da også.

Kanskje jeg strikker en til mannen også, men det må jeg spørre han om først.... Når jeg tenker over det så har jeg faktisk lyst til å strikke alt jeg ser he he..........
Så også et tips om å lage sine egne mønstre, gikk selvfølgelig inn der og lagde et flott mønster til Lynet MC Queen, kjempesmart var det :).

Vi hadde besøk i går kveld, fikk ikke lagt meg før ved 3 halv 4 tiden, sliten i dag..... men det går over. Sto opp ved 9 tiden i dag, godt jeg ble vekt ellers så hadde jeg vel sovet enda :) Så takk Karin det var kjempefint, både med vekking og selvfølgelig den koselige samtalen våres :).

Ha en flott helg videre der ute, nå er det på tide å virke litt.


Har forresten ikke fått oppskriftene jeg bestilte, så jeg får ikke begynt på adventskalenderne enda, men det går sikkert fort å lage de. Det er jo noen dager til 1 des.


I dag avslutter jeg med 


MIRRA

4 kommentarer:

Renate sa...

Hei! Dressen du har laget her er nydelig. har prøvd å finne mønsteret, men uten hell. Vet du hvilke hefte det er i fra? Har veldig lyst på oppskriften.

MIRRA sa...

Hei Renate.

Her er linken til dressen ;)
Lykke til den er veldig lekker ;)
http://www.sandnesgarn.no/hefter/norsk/1111-til-fjells-9041111

Renate sa...

Tusen takk:) kan ikke vente med å komme i gang!
Mye fint du har laget på bloggen din forresten:)

MIRRA sa...

Tusen takk, ja det har da blitt litt etter hvert. Begynte å strikke når første barnebarn kom for 6,5 år siden. Det er kjempeartig, masse flotte mønstre rundt, er med i mange grupper på facebook det er inspirerende det ;) Men det er kanskje du også. ;)