5. nov. 2011

Så er det sannelig helg igjen


Ikke akkurat heldig med været, men da får man kose seg litt inne.  I går koste vi oss alene, det ble biffmiddag, litt tv og etter hvert herlig musikk. Det var så koselig å bare sitte og snakke, slappe av, jeg med årets første julebrus. Den var sannelig god.  


Jeg begynte på litt julegaver, er snart ferdig med første vinetui. De er jo så herlige disse etuiene, har lyst å lage mange, men det begrenser seg jo når man ikke har så mange å gi de til. :).

OPPSKRIFT BESTILLES HER 

Har kjøpt noen av deres oppskrifter, de er så coole.

Her i Svelvik er det ingen garnforretning så det blir Nille jeg kjøper garn hos. Enten bruker jeg dobbelt østlandsgarn eller så kjøper jeg det nye de har som heter Ullrikka det liker jeg best av de to sortene :).




Når det gjelder de to settene jeg skal strikke er det ene ferdig, skal bare feste trådene. Begynner vel til mandag med den neste, godt å få de ferdige. Når det gjelder seterdalsdrakten jeg skulle strikke takket jeg nei til den, men fikk da oppskriftheftet i går. Der var det masse fint......det blir vel noe jeg strikker derfra på nyåret regner jeg med. Det fulgte med mønster på både nisseetui til vinpose og musetøfler, det passet meg jo ypperlig. Godt å få noe på kjøpet også, det er ikke så ofte man får mer enn det man bestiller. Så jeg er meget fornøye med SandnesGarn.

Var ikke i seng før 03.45 i natt så føler meg slik man har det etter en skikkelig fest. Kevin var selvfølgelig inne å vekte meg ved 8 tiden, da skal han sin daglige utetid.  Jeg var glad så jeg ikke ble liggene langt utover formiddagen, dagen blir da så altfor kort.


Har bare en arm og sko igjen på Alfhild så får vel fortsette snart. Gleder meg til å tove i dag, har jo også tøflene mine som nesten er ferdig. Gleder meg til de er tørre for det er så himla huskaldt hos oss. Skal nok etter hvert fyre opp i peisen, det er ikke så kaldt ute, men det er enkelte dager det er SÅ kaldt inne.

Har nå fått beskjed om at bildene våre er ferdige og underveis fra Fame, det blir stort å få de i hus og på veggen. Jeg har bestilt til Arnfinn og meg et lerret, så er det det jeg fikk gratis fra gavekortet som er innrammet i sort ramme.

Håper det blir litt bedre vær i morgen uansett vær skal jeg ta med meg naboen på en liten tur samtidig som vi tar med Kira. Tenkte jeg skulle ta noen flotte høstbilder før snøen kommer. 


I fjor lagde jeg jo værkalender for desember, spent på om det blir store forandringer i år.


Ha en flott helg. Mirra







Ingen kommentarer: