2. jan. 2012

En litt dårlig begynnelse på 2012........

for jeg måtte rekke opp genseren til Mikael. Aner ikke hva jeg har drevet med egentlig, men genseren ble i størrelse 16 år. Overvidden ble 98 cm, skal være 74, må jo le litt av meg selv da......

Men nå har jeg lagt opp igjen med korrekt masketall og er igang med vrangborden. Det blir vel ikke så mye strikking i dag for vasker litt her og der. Sannelig blir det masse støv når man er flere i huset.
Mathias har vært hos oss fra fredagen. Vi var jo hos Ellen, farmor til barna på kaffe og kaker. Mathias ble med oss hjem, var innom butikken  skal si han likte å handle ;).

Nyttårsaften ble vi innvitert til Jorunn og Jarle på middag kl. 18, vi ble 11 stykker. Herlig middag som vanlig og kjempekos :).
Mathias og jeg gikk hjem igjen ved 20 tiden, så litt på tv før han sovnet på sofaen. Forsøkte å vekke han til rakettene, men han var helt borte. Han så jo noen før han sovnet og noen på vei til sengen så han var fornøyd 1dag.
Fant frem min gamle telefon så han fikk prøvd spillet der. Han likte det veldig godt så dagen gikk med til å lære og hjelpe han. Har jo flere spill og kontroller så det er vel på tide å finne de frem igjen til neste besøk.

Har forresten kjøpt meg årsabbonement hos Mikk-L Design, gleder meg allerede til første oppskrift.
Har laget en prosjektliste for 2012.
  • Først strikke ferdig Fanagenserne til gutta, sokker og votter samt luen til Mathias. 
  •  Strikke dukkeklær til Annedukke 
  • Strikke ullsokker i str. 43
  • Strikke denne genseren Oppskrift
  • Strikke 4 par tovatøfler til heimen her

Det kommer sikkert flere ting innimellom, hvem vet ;).

Har forresten i romjulen ajourført slektsforskningen jeg driver med. Nå har jeg over 300 personer. Fikk to treff og mange nye opplysninger om familien til Arnfinn. I løpet av uken skal jeg scanne gamle bilder og legge inn, skal også søke mer om min mors familie. Har endel mangler der ser jeg, men dette er sannelig artig å drive med.
Nå er det på tide å henge opp nyvasket klær å sette igang en ny maskin. Arnfinn og jeg har bestemt oss for å gå igjennom alt i skap og boder for å kvitte oss med masse av ting som bare ligger der å tar opp plass. 

Jeg vet jo at jeg har samlemani, men når det bare ligger nedpakket er det jo egentlig bare tull å ha det. Kommer sikkert aldri til å ta det frem igjen, så nå er det på tide å få unna masse.

I morgen skal jeg male et strøk i hallen for har fjernet masse bøker og hyllene som var montert der, så det mangler litt maling på den ene veggen. Har tittet på alle programmene til Sinnasnekker`n, har jo lært litt. "Gjør alltid ferdig det du driver med før du begynner på noe nytt" ;)så det er ett av mine nyttårsforsetter. (he he)

GODT NYTTÅR TIL DERE ALLE SAMMEN.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei!
Jeg er en oldemor fra Vestlandet som har oppdaget den koselige bloggen din ved en tilfeldighet. Jeg har ikke blogg selv, men storkoser meg med å titte inn hos dere andre.Jeg blir SÅ inspirert når det handler om strikking. (Den genseren du har planer om å strikke, var forresten kjempefin.)
Gleder meg til neste innlegg.
Hilsen fra krykkja.

MIRRA sa...

Hei på deg, så koselig det var ;) Det er min kusine som har bestilt den, gleder meg til å sette igang, garnet er på vei ;). Jeg kan ikke svare deg da du er anonym slik at jeg ikke får opp mailadressen din.
Mange takk for koselig melding og ønsker deg samtidig Godt Nyttår.