12. feb. 2012

Natt til søndag

Så har endelig lysten til strikkingen kommet tilbake. Det hjalp litt på å forske litt i slekten,nå har jeg kommet ned på 1600 tallet med Arnfinns familie. Når det gjelder min slekt står jeg fast, husker ikke navnene på noen.....av de eldre. Men skal få hjelp fra min 3.menning på morsiden, gleder meg til det. Jeg har kommet ganske langt har nå tilsammen 610 personer knyttet til treet ;).

Fant frem strikkebøkene i går, lette og lette etter noe nytt stort å strikke til guttene. Kom på at Marita ønsket seg Nøstebarndresser, ok har jo garn så da var det bare å sette seg ned å forstørre oppskriften. Den er jo bare opp til 3 år, men tror det skal være greit slik jeg økte den.
Begynte selvfølgelig i går kveld med vrangborden på første ben. Hadde store planer om å få første ben ferdig i dag men det gikk ikke. Fikk forespørsel om jeg ville ha guttene, selvfølgelig ville jeg det. Nå er de forlengst hjemme igjen, mannen har lagt seg og jeg sitter nå her og koser meg med litt oppdatering på blogger rundt omkring. Det er en skikkelig artig og inspirerende runde å ta innimellom.

Fikk forresten bekreftelse på at pakken er sendt fra Strikkenett, de hadde hatt masse å gjøre pga. at det er salg på Eskimogarnet ;). Denne gangen bestilte jeg Dropsgarnene Fabel, Andes, Puddel og Alpaca hele 220 g tilsammen pluss fargekart og tre oppskriftshefter. Flott fødselsdagsgave det gitt ;).
Til uken kommer rørleggeren hit for å montere vannmåler. Han skal samtidig skifte ut det ene toalettet for det er skikkelig gammelt, lekker gjør det sannelig også. Må jo få tatt det så ikke vannforbruket blir stort. Leste akkurat om en som hadde fått kjempestor vannregning pga lekkasje i toalettet sitt..

Nå ser jeg klokken begynner å nærmeseg 1,30 kanskje påtide å legge seg.

Ha en super søndag

Mirra




Ingen kommentarer: