20. feb. 2012

Så er atter en helg borte

men har fått slappet av skikkelig selv om det har blitt sene natten før vi la oss. Lørdagskvelden slo vi av tv`n og satte på musikk, det var så koselig. Snakket og koste oss til utpå morgenkvisten, begge to hadde samme oppfatning, slik burde det være en dag i uken.

I og med at dressen til Mathias er ferdig og en til skal lages, fant jeg ut at jeg måtte ha et annet arbeid imellom. Så jeg bestemte meg for at jeg heretter på lørdagen begynner på noe nytt som skal være helgestrikken min. Så jeg satte igang med genseren jeg ønsket meg, hentet jo garnet sist uke.

Jeg har da regnet ut at jeg har vært skikkelig flink for har da strikket hele 18 000 masker på genseren, he he.
Det går jo ikke så altfor fort, for det første er det en tråd Alpaca ,strikkepinner nr 3 samt nesten 300 m på pinnen.

I kveld skal jeg begynne på den andre dressen, den skal være beige og kamelbrun. Nå sitter jeg med genserne som det skal festes tråder på og litt til ;)..

Nå får jeg kanskje gjøre klar middagen, i dag blir det kjøttkaker med kålstuing. Torsdag blir det atter en  tur til søta bror ser det minker både i skapene, frys og kjøleskapet. Jorunn blir med denne gangen også, nå er det jo vinterferie så regner med at vi blir underholdt av Kaptein Kid ;).

Arnfinn har lovet meg en tur til IKEA, he he lurer på når det blir, kanskje denne uken vi får se. Om ikke han kjører så skulle Marita ta en tur sammen med meg. Det er noe jeg skal kjøpe...

Ha en flott uke, her skal det blåse opp til 20 i styrke utover ettermiddagen/natten .....holder meg nok inne ja ;)