5. feb. 2012

Strikkestopp !!!!!

Helt utrolig men sant. Jeg har ikke strikket mye de siste dagene, tror jeg har blitt litt lei.... Toppen er klar nok den, men det virker som om det er bare ideene som farter rundt. Det roer seg vel ned etter hvert.

Nå har jeg sittet med Slektsforskningen i flere timer, får matcher hele tiden. Alle har flere opplysninger enn meg så de må jo legges inn. Kjempeartig er det, men det er stort sett bare Arnfinns familie jeg får treff på.

Nå skal jeg ta med meg masse bilder til scanneren for å legge de inn på en minnepenn. Snakket med naboen tiol Marita når jeg var hos henne sist, det var hos de som det brandt hos. Hun hadde mistet masse bilder, hun trodde det dreide seg om 5 år Med en familie på 6, kan jeg tenke meg at det dreier seg om mange. Slike ting er veldig sårt å miste.


Så litt sykdom igjen, i natt har jeg igjen hatt omgangssyke, har ikke sovet så mye akkurat. Sikkert derfor jeg er umotivert og lei alt.......(ikke alt da...). Sovnet vel ved halv 5 tiden og opp igjen kl 9, da var det Tarzan og Kevin som vekte meg. Men jeg synes jo det er deilig å stå opp tidlig, men det er jo da jeg har lagt meg til rett tid ;).


Fikk brødbakemaskin av mannen i går, så skal snart sette på en deig. I boken som fulgte med var det masse typer brød man kan 
lage, gleder meg tilå forsøke på de.

 



Fikk også den nye Freiakjeksen, den smakte fortreffelig Tre pakker oppi boksen, det er artig å ha slike bokser. Har noen gamle som har fulgt oss, har vel i utgangspunktet fått de fra våre besteforeldre. Snakker om gamle ting, jeg har faktisk gjemt på lokk fra gamle øltønner som hang rundt på puber, artig å ha........

Vi har nå hatt besøk innimellom skrivingen, middagen er inntatt og jeg har bekreftet mange treff i slektstreet. Skulle nå logge av, der poppet innlegget mitt opp igjen....... 

Jeg har funnet frem pinner og garn til raggesokker , det er jo lett og greit å strikke, kanskje lysten kommer tilbake igjen da.

For en kulde det har vært de siste dagene, godt man har fyring med ved. Vi har vært borte endel da varmes det opp bare med strøm, sannelig er det stor forskjell. Så da vi kom hjem på fredagen fyrte vi opp i to ovner for å få det skikkelig godt og varmt i hele huset.  Selv om det blir varmt og godt i huset synes jeg det tar ekstra lang tid å bli varm selv. Jeg har blitt en skikkelig frysapinn det siste året, ganske uvant til å være meg ;) men liker det skikkelig godt.  Det er sannelig værre å svette enn å fryse, det er sikkert.
Nei nå er klokken snart 23.30,  tror jeg begynte på dette innlegget ved 16 tiden........
Ma en flott kommende uke, her skal det være bra temperatur og snøvær. Koselig bare det ikke kommer for mye.

MIRRA

Ingen kommentarer: