23. mai 2012

For en dag ;) ;) ;) herlig

Nå har vi det sannelig herlig, varmt og godt. I dag har jeg vært ute fra 9 til 22, puslet i hagen og strikket litt. Guttene skulle passes så Ellen kom med dem ved halv 5 tiden. Nå sover de forlangst, men det gikk tregere i dag enn vanlig. Det er vel varmen, sykling og hageslangen som var årsaken.

Første Oslo-anorakken er prøvet på guttene, litt stor til Mikael men akkurat passe til Mathias.
 Er snart ferdig med Mathias sin, strikker nå hetten.

I morgen har vi planer guttene og jeg, vi skal på tur med en sykkel og en sparkesykkel. Ha med litt snadder, fotoapparatet og noe å drikke. Guttene har bestilt pannekaker til middag, ikke akkurat det jeg hadde håpet på i varmen, he he. 

Til lørdag skal vi feire Mikaels 4 årsdag på forskudd, jeg reiser jo til Hell på dagen hans. Til torsdag skal jeg møte min fetters datter Linda og min kusine med mann i Drammen. Gleder meg til det,  Linda har jeg aldri truffet før så er veldig spent.

Sitter å funderer på hva jeg skal strikke når jeg er nordover, kanskje jeg skal lage en tunika, garnet er jo her. Ja he he pakkemelding fikk jeg i dag også, nå kommer det fra Nøstenett 30 nye nøster ;).

I og med at det skal være knallvær fremover skal jeg få malt huset, begynner vel på fredagen med vask av huset med soppmiddel og en sterk såpe. Lørdagen skal vi jo bort så da blir det nok å begynne på søndagen. Arnfinn skal handle materialer for vi har bestemt at det skal bli tak over den nye terrassen. Det skal ikke være vegger utenom de to som er på huset. Monterer skinnegangene fra partyteltet så gardinene kan brukes.

Kattene har det bra, Sofus har fått lov å være ute, han er spesielt glad i fluene, hopper og spretter etter dem. Er forundret over at han holder seg i nærheten, han er jo ikke 4 mnd enda. Vi må ha dørene oppe for her inne er det skikkelig varmt. Nå er det faktisk 25,4 til tross for at vi lufter, men bare vinduene.

Jeg får vel komme meg i seng for regner med at guttene står klare til frokost og sykling i moegen tidlig som vanlig ved 6 tiden eller før.

Blomstene i hagen bare skyter i været, sannelig har det gått fort.

Ingen kommentarer: