31. mai 2012

Så sitter jeg her da ferdig pakket......

for strikketreff i Steinkjer. Men kommer jeg avgårde....ikke til planlagt tid i alle fall. 

Her har det vært både barnehagestreik og syke barn. Mikael ble syk på søndag og Mathias i natt.  Marita var på vei til jobb i dag tidlig, fikk ikke før kommet seg dit før hun også ble dårlig. Arnfinn kom selvfølgelig ikke unna han heller, så skal si det har gått i dusj, klesvask og rengjøring her de siste dagene.

Mikael har jo fødselsdag i dag, men det ble ikke store feiringen. Heldig vis feiret vi han på lørdag.

De dro herfra ved halv 5 tiden, jeg skulle ta 6 ferja fra Svelvik for å ligge over hos Astrid så vi kommer oss avgårde på morgenkvisten. Vi vil jo ikke sitte i kø til og igjennom Oslo.

Alt var klargjort for reisen, hadde bare litt stryking igjen da Marita ringte og fortalte at Oslofjordtunellen var stengt frem til kl 3 i natt..... Er det mulig, hva gjør jeg så. Rakk selvfølgelig ikke tunellen, da blir det vel å kjøre enten om Oslo, litt for langt tror jeg, eller via Drammen i natt. Dette var ikke det jeg hadde håpet på, merkelig at  de akkurat i dag skulle ha øvelse der. Det blir jo 12 mil å kjøre for Arnfinn, men det gjør han heldigvis gjerne.

Det var litt vanskelig å velge hva jeg skulle ha med at strikkearbeid, men det ble da tatt et valg. Garnet og strikkepinnene var det første som ble lagt klart sammen med oppskrifter og selvfølgelig kameraene ;).

Nå er det vel på tide å sove litt, fikk ikke rare søvnen i natt, ikke rart når man har to syke barn som trenger hjelp. Det er alltid så leit å se når barna har det så slitsomt og vondt.

Mye strikk har det ikke blitt, men noe blir det jo alltid Har begynt på to nye Oslo anorakker, kommet til armhulene på begge. Hadde med den ene på svensketuren for mye enklere å strikke bolen enn armer. Så på turen oppover blir det nok strikk av 4 armer ;)
Ha en flott helg.

MIRRA

Ingen kommentarer: