22. jun. 2012

ENDELIG HELG ;)

Her har vi sommervarme om dagen, det er jo så herlig. Har stått opp tidlig hver dag for å få med meg alt. I dag satt jeg på terrassen 07.15 med  kaffen og strikketøyet på fanget. Det er jo så herlig å bare kose seg og nyte stillheten.

Har endelig blitt ferdig med Oslo anorakken i størrelse S/M, den er Marita sin. Det gikk nesten 15 nøster Nepal garn fra Drops med pinner nr 5, hun skal antagelig prøve den i løpet av helgen.  Mangler knappene, de ligger på posten i garnpakken som har ankommet ;). Pakken veide over 6 kg, så her må det være litt he he.


Grunnen til at det er så mye garn denne gangen er at jeg har flere prosjekt på gang, allerede planlagt julegavene og har således bestilt alt garn til det ;)

Etter at jeg kom hjem fra strikketreffet har jeg endelig fått kjøpt meg den oppskriften på sjalet jeg falt for der oppe.
Kjøpte det hos Pickles, har selvfølgelig startet og tror dette blir supert ferdig (som forventet)
Har litt igjen på det, for det skal være ca 180 langt ;).
Hadde tenkt å bruke Kauni garnet, men valgte å teste med Drops Delight. Det er jo også melert, flott og herlig garn å strikke med.

Andre tiing som har skjedd er at jeg har fått noe av naboen vår Eli. Sønnene hennes er ofte på besøk, da rydder og kaster de alltid masse. De skulle kaste denne flotte grillen, men da sa hun stopp, den skal jeg gi til Gerd.... ;) herlig.

Den er av smijern, skal pusse den opp og få på sort maling eller et annet stoff så den ser ny ut igjen. Skal henge grillristen på veggen og ha en stor herlig blomst i selve grillen Tror nok det blir kjempeflott.

Nå har hun akkurat vært her med en kjempeflott liten veggklokke som hennes gamle barndomsvenninne har laget. Den er utskjært av henne, så det må jeg si masse flinke folk rundt omkring. Det passet meg helt ypperlig for jeg har litt dilla på klokker ;).

Jeg er jo så heldig, bare at de tenker på meg er jo flott.

Nå har det begynt å skye litt over her, kanskje jeg skal fjerne alle de små Furutrærne som kommer opp som over alt i bakhagen. Telte de her om dagen det var 41 stykker, men noen av de er bare 10 cm høye heldigvis ;).

I dag blir det en tur til Svelvik trenger medisiner og skal selvfølgelig hente garnet ;). Det har kommet garn fra Strikkenett og Sparkjøp. Det fra Strikkinnom er ikke sendt, jeg glemte å betale portoen, men det er vel her i morgen regner jeg med.

Ønsker alle en flott helg og god ferie til de som begynner på ferien nå. Vi skal være hjemme, jeg skal jo male huset og mannen skal lage tak over terrassen. Alt er utregnet så nå er det bare å løpe og kjøpe ;).

MIRRA





 

 

2 kommentarer:

(";)LISA(",) sa...

HEI! Såå utrolig fin Oslo-anorakk!!! Hvor har du funnet oppskrift på denne? Har googlet og googlet, men no results:( Supertakknemlig om du hjelper meg!
(",)LISA(",)

MIRRA sa...

Hei Lisa.
Det finnes bare oppskrift på små størrelser så jeg regnet ut maskeantall etc etter størrelsen til min datter. Her er linken ;) Bare hyggelig å hjelpe.
http://www.pickles.no/oslo-anorakken/