8. jun. 2012

Hjemme igjen etter en flott uke i trøndelag og Hedemark

Så er ferien over for denne gang ;(, kunne faktisk tenkt meg en uke til på fjellet.

Reiste om Drøbak på fredags morgen ved 5 tiden. Astrid møtte oss på den andre siden av Oslofjord tunellen. Arnfinn kjørte meg, sannelig har jeg en kjempesnill mann ;). 

Vi hadde leid oss en campinghytte hos ei snelle som jeg har blitt kjent med gjennom Norge 1-2-3. Sona Camping ligger ca 17 km utenfor Hell, koselig å ligge der for da hadde jeg sjansen til å bli bedre kjent med henne.

Fredagen var vi så slitne etter en lang reise nordover. Vi hadde vel 4-5 stopp underveis.

Vi kjørte Gudbrandsdalen, her er noen bilder fra Dovre
Bilder fra strikketreffet tok jeg ikke, vi var i et stort rom som sikkert var 10 meter under taket ;). Satt i gjennomtrekk, Astrid ble litt forkjølet.

Strikket på en Oslo Anorakk som jeg fikk ferdig på søndagen.
Det ble ikke så mye strikking som jeg regnet med, for vi skravlet og så på andres arbeider, men det var jo derfor vi dro ;) Kjempekoselig var det, jeg har jo skrevet med mange av damene i over 1 år. Men for noen vakre håndarbeider de drev med, ble så inspirert. Fikk meg et par oppskrifter som jeg skal forsøke meg på litt senere.

Må jo ikke glemme garnet jeg handlet for der var det både stand fra Projo, Selbugarn og ett firma til.
Jeg ble selvfølgelig syk på søndagen og har vært syk frem til utpå dagen i dag. Forferdelige smerter i magen, feber og beholdt hverken drikke eller mat. Jeg har forsøkt å spise litt hver dag, men det beholdt jeg ikke. Så mye utgifter på mat har det sannelig ikke vært.

Vi reiste videre ved 2 tiden på søndag til Tufsingdal, der hytten til Astrids bror ligger. For et fantastisk sted ;) der likte jeg meg sannelig godt. Akkurat passe stor hytte, flott terreng og veldig stille. Kaldt var det, vi har hatt litt sol, haggel og masse regn.

Det gjorde selvfølgelig ikke stort for jeg klarte ikke gjøre annet enn sitte rolig å strikke eller sove.

Begynte på en annen Oslo anorakk som også ble ferdig der oppe.
Stolen som anorakken ligger på har hennes bror laget, herlig ;)
og skinnet er mitt nyinnkjøpte sitteunderlag av Reinsdyrskinn, herlig ;). Den egentlige prisen var 400,- men det var på salg til 100,. så absolutt verdt hvert øre. 

Flott hytte det er sikkert. Håper jeg får være med en annen gang også.

Jeg knipset selvfølgelig mange bilder, sanket mose og tok med meg noen flotte grener og et par runde stener fra Engerdal ;).

I Grådalen var det også flott, her kommer noen bilder, snø var det sannelig også ;)




Vi måtte også ta oss en tur til Røros, det er jo så koselig der. Vi spaserte rundt, var innom en kafè, handlet litt og koste oss noen timer der. Fantastisk bebyggelse, det er noen år siden jeg var der sist så det var sannelig artig. Denne katten fikk meg til å lengte hjem til Kevin, nydelig var den også ;)




 Så kommer det noen bilder fra hytteområdet, Engerdahl og veien ned til Trysil. E6 var stengt ved utkjøringen ved Elverum så vi snudde og tok veien om Odalen, Skarnes og ut ved Kløfta. Vi var hjemme ved 20 tiden i går kveld, sliten av turen, ville ikke vært uten. Takker Astrid for vi har sannelig kost oss ilag hele tiden.





Så er jeg hjemme og nesten ferdig med den tredje Oslo anorakken. Har blitt litt hektet på disse genserne, så flott fasong ;)

Legger også med bilde av hva Astrid ble ferdig med på turen, hun strikket også et par votter til den blå og rosa luen og er godt igang med en Telemarksbunad til ei jente ;)



Ha en fantastisk helg


Mirra

Ingen kommentarer: