24. jun. 2012

Så er snart denne regnfulle helgen over.

Vi koste oss alene i går, satt ute til langt på kveld til tross for været. Vi har jo pressening over taket for originaltaket spjæret for oss i fjor. Men det er det en råd med, fant to ubrukte tak i går på Finn.no som er av samme type, reiser i dag for å hente de. Da har vi jo også ett i reserve, for her blåser det jo så mye bestandig.

Kattene våre har nå endelig begynt å respektere hverandre, tror de blir kjernevenner etter hvert se bare her;). Dette varmer meg skikkelig for her har det gått varmt for seg til tider ;)

På strikkefronten går det fremover. Har ikke hørt noe fra henne som ønsket Oslo anorakken i voksen størrelse, men har fått bestilling på tre barnestørrelser. Kanskje hun synes jeg var for dyr, men det gikk med 15 nøster Drops Nepal, masse arbeid, 5 knapper og porto på 89,. så synes ikke 750 var mye jeg da ;). Men det gjør meg sannelig ingen ting.

Var å hentet alt garnet, nå bugner det sannelig over hos meg.  Av garnet jeg bestilte er det jo inkludert 4 julegaver og de tre bestillingene så alt blir nok borte etter hvert.  Jeg fikk også garnet til min nye strikkepose Greit å ha en selvlagd veske som jeg kan ha med på tur. Fikk ideen av Astrid, hun hadde en flott en.

Den er på langt nær fedig, strikker nå bunnen. Skal jo lage håndtak og sy trekk inni, vil ikke at pinnene skal stikke ut.
Sjalet har jeg nå 46 cm igjen på, skal lage en nål til å ha ved siden av kanskje jeg ikke alltid vil ha det knytet på.

 Sannelig ser jeg sola titter frem her nå, kanskje på tide å sette seg litt ut da ;).

Håper alle hadde en flott St.Hans feiring i går, og er i for idag ;)