30. jul. 2012

Mandag, sola titter frem kan det bli bedre ;)

Snart er det august sannelig har denne sommeren gått fort, sikkert ikke fortere enn tidligere år ........ kommer det av alderen tro!

Fredag og lørdag var jeg stort sett alene, godt iblandt å bare tusse rundt og gjøre hva man vil egentlig, bare det ikke blir for ofte.....

Hadde besøk av Marita og ungene på lørdag. Vi fikk masse gaver fra ferieturen deres, det hadde guttene tydligvis også fått. De snakket i munnen på hverandre for å få fortalt alt til minste detalj ;) herlig.

I helgen har jeg strikket litt terrassepynt, koselig med litt hjemmeprodusert pynt ;)
 I går lagde jeg pynt til vinflaske, den er også beregnet til terrassen ;) setter vel den på en annen flaske regner jeg med. Kan vel ikke ha vin stående til pynt ute......

Her har jeg rotet litt, fargene skulle vært omvendte, men pynt er pynt Egentlig er det en tulipan og stilken er jo ikke rød ;). Men det spiller jo ingen rolle for meg ;) 

Når guttene har vært her har jeg da selvfølgelig også strikket litt. Det ble noen sengeteppe lapper,
 
To lapper til ullpleddet jeg har som UFO ;) var egentlig nesten  ferdig, men synes det ble for lite. Jeg  lager heller noen ekstra så det blir i lengden jeg ønsker.

To av de tre anorakkene er ferdig for montering , den
blå er 1-2 år og den rosa 4-5 år. Den jeg er igang med nå som også skal være i størrelse 1-2 år er jeg halvferdig med. Det er tre søsken som skal ha disse, de minste er til tvillinger.
Planene er å få den ferdig i dag eller i morgen.

I morgen er det svensketur igjen, trenger å fylle på med litt mat. Flåttmiddel og markkur til kattene kjøper jeg også der for det er jo halve prisen ;).

Men før jeg strikker ferdig den siste genseren skal jeg fjerne urskogen til mannen. Han sier vi har naturtomt, ja det er greit men vi skal da sannelig ikke gro inne heller. All utsikt er nesten borte, iallefall når jeg sitter inne i vinterhagen ;(. Men det er sannelig litt av en jobb, telte 44 furutrær + diverse andre trær.
  Ja regner med at noen er enig med meg, vekk med det ;) Gruer meg til røttene, men får ta tiden til hjelp.

Liljene mine er flotte, kjøpte de på Rema 1000 i fjor ;)
 Nå er det vel på tide å komme seg ut til trærne ;) passe temp ute for litt jobb.

Avslutter i dag med bilde fra mitt barndomshjem ;) i Drøbak.
 Ha en topp uke

MIRRA

Ingen kommentarer: