6. jul. 2012

Så er det sannelig helg igjen ;)

Noen er på ferie og andre begynner ferie. Det er da godt med sommer ;).

I går var det jo så flott vær, i dag har ikke sola vist seg ;(
Det varierer veldig om dagen, men jeg sitter ute hver dag.

på onsdag kom MMMM, de ønsket å låne bil og henger, de har ikke drakrok på bilen. Fikk lekt litt med guttene før de dro, det var jo hele 3 uker siden vi så hverandre sist. Jeg har jo vært bortreise og syk, var redd for at de igjen skulle bli smittet.

Når de var her spurte Martin hvordan vi ville ha tak over terrassen. Vi fortalte og Martin noterte seg alt vi sa. Grunnen til dette var at det nye taket vi monterte har også begynt sånn smått å spjære. Det var jo skikkelig vind et par dager, ikke noe å anbefale når man bor på et sted det blåser nei.

På torsdag ringte jeg med Martin og sa at jeg ikke ville ha sorte plater over terrassen, spurte om han hadde tenkt å handle materialene, ja jeg kommer utover snart sa han ;), herlig.

Så når han kom satte han igang med engang, det ble nytt tak på oss, herlig, skal nå bare skru på skinnene til gardinene. Det blir nok til at vi monterer vegg mot naboen, men gjør det vel ikke før til neste år, sjekker hvordan det vil bli med gardinene først. Det blir jo litt lysere med gardinene, men de er jo ikke vanntette!

På onsdagen var vi forresten på besøk hos min kusine Turid og mannen Jan. Det var kjempekoselig, de bor i Holmestrand men har hytte som de bor i på sommeren. Den ligger vel toppen 5 min unna, Bjerkøya. Så endelig fikk vi rotet  oss til å møtes, kjempekoselig hytte, treff og plass.

De hadde egen båtplass og hytta ligger helt ned til vannet ;) herlig.'

 Vi bor rett på baksiden av åsen ved husklyngen rett over bryggen.

Marita fikk endelig prøvet den flotte Oslo Anorakken jeg lagde som prøve. Den satt akkurat slik den skulle og hun ble kjempefornøyd ;)
Ellers i uka har vi hatt besøk av et rådyr rett utenfor kjøkkenvinduet.

 Den var så stor, jeg løp ned til postkassene for å få tatt bilde. Nydelig var den , så flott å ha slike dyr blandt oss.
Ellers så har det ikke blitt så mye strikking, men selvfølgelig litt har det jo blitt.

De sorte tøflene har jeg strikket før, de ble for store så nå er de tovet to ganger ;). Forsøkte meg på det nye garnet fra Drops Big delight. Et par enkle tøfler som jeg labber rundt med på terrassene ;) herlig.

Sjalet strikker jeg på innimellom, har kommet et stykke på vei, men har enda 50 cm igjen ;)

Strikke posen jeg lagde har jeg tovet, pinnene forsvant ut gitt. Nå har jeg foret den i bunnen, synes den var vel så fin tovet ;)
Bagen er jo smart og lett å ta med seg, men når jeg bruker langpinner så følte jeg at det ikke var korrekt fasong på den til det.  Satte meg så til med alt restegarnet etter strikkeposen, her er den før jeg tover den

 å slik etter

Skal nå sy i knapper så er den klar for strikkerier ;) Lommene er til småting jeg må ha med, saks, stoppenåler, noen markeringsringer etc. 

Så denne uken har det skjedd masse positivt, det er jo kjempebra. 

Nå har Marita levert guttene, de blir her til i morgen.  Nå skal vi kose og kose det er så herlig.

Skal i kveld begynne på bestillingene jeg har liggene, satser på at det blir ferdig i løpet av neste uke. Skal male huset om været holder seg, så det blir nok bare litt strikking på morgenen og på kvelden.

På blomsterfronten blomstrer Hosta, rosene og sannelig har også Hortensiaen begynt. Når det gjelder terrassetaket kommer bilder senere, skal montere gardinene og rydde alt på plass først. 

Ha en god sommer videre.

MIRRA

Ingen kommentarer: