16. aug. 2012

Sommer, sol og endelig malevær ;)

Så kom endelig litt godvær, skal si vi har fått ordnet masse disse dagene.

Først er det boleroen som er ferdig og sendt. Måtte lage en ny for fikk den første ikke slik jeg ville ha den. Nå er den første gitt bort og den andre sendt til ny eier.

Strikker nå terrassepynt mens jeg venter på garnet som har ankommet Svelvik. Denne gangen var jeg smart, lagde en lapp til postbudet, spurte om hun kunne ta med pakkene i morgen ;).
Hun tok med lappen uten kommentar så da får jeg dem bringt hit i morgen ;)

I dag har naboen fødselsdag, vi var der på kaffe og kaker, kjempekoselig.

Morgen tidlig skal jeg begynne på maling av huset, må jo fikse det før regnet kommer om noen dager. Skal male to strøk så det er litt av en jobb, men har mange vinduer det er jo supert ;)

Har malt to strøk på skikkeveggene, de ble veldig flotte synes jeg ;)
 Trærne har jeg også begynt å kviste, det er litt av en jobb. Resultatet ble selvfølgelig dette, brukte hansker men har altfor skjør hud ;(.

 Til helgen når malearbeidet er ferdig skal jeg kose meg alene, det er elvefestival i Drammen. Jarle skal spille på Skutebrygga så Jorunn og Arnfinn skal dit. Jeg er vel så sliten av maling at jeg tror jeg har best av å bare slappe av.

På søndag kommer Mathias, han skal være her til torsdag for Marita skal igjen på BI og kurs på Elixia. Hun har jo blitt instruktør på avdelingen i Drammen.

I dag har jeg kjøpt meg eget domen for salgsboden min. Det tar et par dager før det er oppe å går, men har planer om å selge masse ;) Troen må man jo ha.

Var forresten inne på bloggen til Maria Skappels side for å hente ut oppskriften på genseren til Dorthe.
Den er jo så flott synes jeg, her er
http://www.mariaskappel.no/2012/06/05/mammas-hjemmestrikkede-genser/

Bestillinger jeg har mottatt
Tøfler
1 Oslo Anorakk 1,5 år
1 Mariussett
1 Monstersett
1 Bolero
1 Oslo Anorakk voksen
1 Oslo Anorakk 7/8 år
4 hekle duker, avlange

Blir nok ikke arbeidsledig med det første ;)

Målet er å bli ferdig med alt innen 15/9, må ha en plan....

Nå får jeg nok krype i seng for må jo være opplagt i morgen.

Ha en fin fortsettelse på uken.

Mirra


Ikke rart

Ingen kommentarer: