22. aug. 2012

Tirsdag, herlig vær og kos med Mathias

Så er vi ferdige med rydding av alle grener og trærne som er felt. Herlig nå er det bare å fjerne nederste terrasse for å skifte alt ut den er ikke langer trygg tror vi.
Mathias er kjempesnill, vi sykler, leker spiller og koser oss sammen på terrassene. Han har fått seg en venn som bor i gaten vår. Han begynte i 1 klasse og fridtidsordningen på mandag, så det blir ikke lange leken men tror de er fornøyd når kl er halv 8.
På strikkefronten går det fremover. Oslo anorakken er ferdig
størrelse 1-2 år strikket i Nepal fra Drops.
Har også begynt på monstersettet, buksen er snart ferdig. Har to striper igjen på første ben, så i kveld er den ferdig.
Har vært veldig heldig de to siste ukene, har mottatt mange bestillinger på strikking. Tror jeg har arbeid frem til november når jeg tar med alt jeg skal lage til familien også ;).

Nå fortsetter jeg og det er onsdag. I dag har vi vært i Sande, Mathias skulle også få en Duplo flaske som skal brukes på turene de har på barnehagen, matbokser har de allerede.

Fikk ikke strikket noe særlig i går kveld, men litt i dag tidlig. Mathias vekte meg ved 7 tiden. Nå har jeg bare 5 striper igjen på andre ben og vrangborden nederst.

Fikk akkurat melding om at garnpakken med garnet til bestillingen fra i går er underveis, greit å ha alt ferdig med bestillingslapp, pris, adresse og garnet samlet. Har jo faktisk 12 bestillinger som skal bli ferdige og korrekte ;).

Det som er fint med flere ting samtidig er at man ikke blir lei arbeidet, om så er så kan man jo bare begynne på en arm, et ben eller kanskje en sokk ;).

I morgen skal Mathias hjem igjen, nå har han satt seg til med Lego og selvfølgelig blir det nettbrettet etterpå. Kos til kvelden er også innkjøpt, det ble skolebrød ;).

 
Nå er det på tide å starte strikkingen igjen. Mathias koser seg med lego så da er det greit for meg å strikke.
Tordenværet har gitt seg, kanskje det blir litt sol igjen.
Mirra

Ingen kommentarer: