18. sep. 2012

Skappel genser

Da er jeg ferdig med en ny genser. Den ble stor og god, tykkere enn den andre jeg har strikket.

Denne gang brukte jeg Drops Alpaka og Ice Cannes, helt lik oppskrift.
Planene nå er å brodere på monsteret på buksen, strikke sokkene og gjøre det klart for sending. Sender det vel på torsdag/fredag regner jeg med.

Har nå lagt opp til ny anorakk, grønn og blå i størrelse 5/6 år.
Regner med å ha den ferdig i morgen, da er den også klar for sending denne uken.

I dag skulle jeg vært i Oslo på strikketreff, men har feber og skikkelig vondt i brystet. Går jo på antibiotika, men det virker ikke som om det tar knekken på forkjølelsen. Er redd for at det utvikler seg til lungebetennelse. 

Våknet til styrtregn og torden, føles som om regnet skal inn igjennom taket......Ser det er svarte skyet mot Fredrikstad, håper ikke det kommer hit, men det ser slik ut.

Har begynt å male klærne til sykkelisten, tror jeg må ha flere strøk for det blir veldig ugjevnt. Har ikke fått tegnet bakhjulet enda, tror jeg skal ha det opp i luften ;) og fikse litt på forhjulet.
 artig å gjøre noe annet også enn bare å strikke.

Har vel igjen 5 andre bestillinger, de tikker inn i akkurat passe tempo. Men tror jeg må strikke tøfler til mannen og meg innimellom for nå er det blitt gulvkaldt, synes det er litt fortidlig å sette på varmegulvet. Vi har sånn smått begynt å legge i noen kubber i peisen på kveldene, det skal ikke mer enn 3-4 så er det godt og varmt i huset. Må si det er veldig behagelig, he he.

Anorakken jeg skal strikke nå er i grønt nederst og øverst og blått midt på. Jenta som skal ha den valgte ut fra lageret mitt.
Dette er bare noe jeg her liggende ;)
Hun valgte selv og da ble det disse fargene, hun  ville også ha på blomst som den brune og rosa jeg strikket ;) Det er godt de får velge selv ;)

 Er kanskje på tide med litt husarbeid før jeg setter meg ned for å strikke. Skal ikke gjøre stort, men det er noe som alltid må gjøres. Får nok slappe av så jeg blir frisk snart, er jeg ikke bedre i morgen skal jeg ringe legen om jeg ikke gjør det etterpå.

Ha en god dag, her forsvinner skyene og sannelig kom også solen frem.

Mirra
 

Ingen kommentarer: