16. sep. 2012

Søndag og snart en uke over igjen ;)

Denne uken har jeg fått flere bestillinger, hatt besøk i flere dager, så ja jeg har storkost meg.

Har fått bestilling på en Oslo Anorakk i størrelse 8 år, Dorthegenser og en Oslo anorakk i størrelse 5/6 år. Her går det unna, ikke stresset enda heldig vis he he.

Den første Oslo anorakken er ferdig, den ble kjempefin. Strikket som vanlig i Drops Nepal og pinner nr 5.

Når denne ble ferdig startet jeg på Dorthe genseren for det er til samme person. Vanskelig å få tak i garn alt var jo utsolgt og umulig å få hit før midt i oktober.
Jeg surfet litt på nettet og fant garn som var veldig pent.
Har strikket bakstykket og er godt igang med første arm.

Håper jeg er ferdig med denne i løpet av dagen ;), men det er jeg vel ikke...... vi får se.

Oslo Anorakken jeg skal strikke i 5/6 år tar jeg med meg på reisen jeg skal ha på tirsdag. Da skal jeg faktisk på strikketreff i Oslo, helt supert og første gang alene..... Gleder meg til det, får da truffet strikkevennene mine jeg skriver med på nettet.
Jenta som skal ha anorakken ønsker seg lik den over men i disse fargene

Min venninne Astrid har vært på besøk i flere dager, hun reiste hjem i går eftermiddag. Vi har kost oss skikkelig, rett og slett strikket omkapp he he.
Vi lagde hver vår anorakk, hun kjøpte garn av meg. Jeg skulle ha det til julegave men det haster jo ikke.
Her er resultatet hennes ;)
Jeg får nok kjøpe mere garn, men skal lage den omvendt.
Det er så artig å ha noen her som deler min hobby. Astrid har jo strikket i mange mange år, så jeg lærer jo mye av henne ;)

På torsdag tar vi en tur til Sverige igjen, trenger litt varer gitt......

Fikk forresten brev fra legen her om dagen, det er ikke noe spesielt koselig når man akkurat har tatt masse prøver. Da er det noe galt, men man vet jo aldri hva det kan være.
Det var en kronisk sykdom de har fått påvist, men ikke dødelig å det er jo bra ;). Men det gir meg svar på hvorfor jeg er så trett og uopplagt. Men nok om det.

På fredags eftermiddag henter Astrid meg på Værket, da skal jeg besøke henne i noen dager. Arnfinn skal på konsert i Sande så da fant vi ut at det passet bra å besøke henne for meg.

Det er jo lenge siden jeg har vært i Drøbak så dette skal bli koselig, vi skal opp til Lene, på stallen hennes så dette skal bli artig. Fotoapparatet skal med i sekken ;)

Nå får jeg vel begynne å strikke litt, kattene er matet og mannen det samme ;) he he, han lager alltid mat selv...

Ha en flott søndag til dere som titter innom