21. nov. 2012

Dukkeklær

Da har jeg valgt dukkeklærne Annedukken skal få. Tror nok dette skal passe bra til der hun skal sitte.

Endelig er guttene igjen på barnehagen, 1 mnd sykdom er endelig over. Når Mikael ble hentet sist onsdag virket han piggere hadde veldig lyst på mat etc det er jo et godt tegn ;)

Rett før Marita kom for å hente han fikk vi besøk av min venninne fra Drøbak, vi skulle ha noen dager sammen med strikk og kos. Mathias var også med hit så vi fikk  kost oss litt med han også før de returnerte hjem. Det var godt å se at begge to var blitt bedre ;).

Da min venninne hadde reist hjem på torsdags kveld hadde vi laget 4 store bokser med kromkaker, vi stekte til langt på natt ;). Jeg har jo aldri bakt så det var kjempegøy å snurre de rundt og dandere noen i kopper. Hun hadde selvfølgelig laget røra, he he.

Helgen var stille og rolig, jeg koste meg mye alene med både hekling og strikking.
Sjalet ble jo ferdig, og genseren sendt til vestlandet.
Den er nå mottatt og heldigvis passet den perfekt.
 
På lørdagen begynte jeg på et nytt sjal og dukkeklærne.
 
Dette hekles i dobbelt Lace fra Drops. Det blir kjempemykt, har ikke brukt stor heklenål denne gangen så må nok lage et par omganger ekstra.

Slik ble resultatet, synes Annedukken kledde klærne ;).
Fikk også besøk på søndag, min kusine kom med gave til meg. Jeg er jo så heldig. En skikkelig skredder dame, det skal bli flott å ha til prøving av ting jeg strikker, her kan man stille inn både her og der, hjelp til å legge opp rett på feks kjoler, jeg ble så glad har ikke ord. Fantastisk ;) jeg er jo så utrolig heldig.
Nå er det vel på tide å hive seg rundt å sette igang med bestillingene igjen.
    

Ingen kommentarer: