21. jan. 2013

Flere ideer og prosjekter på gang

For å si det som det er, jeg er hekta på strikking. Nå har Marita tipset meg om nye Fanagensere hun ønsker seg til guttene, de må jeg bare strikke. De vokser jo fort så Mathias sin er for liten, men Mikael har arvet ;) Min venninne kjøper mønsterboka til meg i dag ;) herlig.
 

 
Den er jo bare helt fantastisk. Kjøper forresten også heftene 1215,1108 og 1106. Fant jo så masse som skal på pinnene etter hvert.
 
I går hadde jeg besøk, kjempe koselig. Har vært heldig den siste tiden, både besøk av barnebarn, venninner og mange hyggelige telefoner. Kan det bli bedre ;)
 
Begynte i går kveld på en Skappel til, har ikke bestemt om det skal bli genser eller jakka, men det heller til jakke. Tror jeg skal prøve å lage hette på den i stede for hals.
 
 
 
Nydelig garn, sliper med en tråd på pinnen. Garnet er fra Litas Garn, det heter Melange Mohair, det er kjempedrøyt. Kom ca midt på andre armen før jeg måtte begynne på neste nøste ;). Bare det å slippe to nøster er jo positivt.
 
Tror jeg strikker meg kosetøfler av samme garn, det blir sikkert herlig å vasse rundt i ;) Regner med at jeg bruker sklimiddel under de i tilfelle.
 
Har puslet litt med dukeklærne også, snart ferdig med jakken hennes. Luen sitter godt på nå med pusegarn rundt luen.


 
Regner med å bli ferdig med Skappel jakke,( jo det blir nok det ) i dag, kanskje ha den på i morgen på svensketuren.
 
I morgen begynner jeg på teppet, skal kun hekle på det så jeg får sendt de til ny eier.
 
Fikk også bestilling på to luer, men skal si dette garnet er tynt. Det blir ikke akkurat flotte luen ikke varm, må nok fikse nytt garn eller legge på en tråd Alpaca.
 
Leste kommentarene under oppskriften at man kunne bruke dette garner....... De hadde ikke sort og grått i den type garn som var brukt. Skulle aldri ha gjort det, men men det finnes sikkert annet garn.
 
Nå får jeg fortsette med dagens gjøremål.
 
Mirra ønsker de som titter innom en fantastisk uke videre ;)
 
 



1 kommentar:

Rigmor S Volden sa...

Ååh, den barnejakka der var jo helt skjønn da - forstår godt at du falt pladask for den :) nylig kommet sier du? Ikke no` kjedelig øyeblikk hos deg heller ;) hihi... Ha en flott dag og fin uke Gerd