18. apr. 2013

Nå passer det skikkelig dårlig med regn!

Mars votten
 
I dag skal jeg strikke ferdig votteparene for februar og mars i votteallongen til Projo.
 
Februar votten
 
På tirsdag var vi i Sverige en tur, lite folk til en forandring men det passet oss. Det var deilig å komme seg ut igjen for nå har jeg vært syk og inne for lenge. Er ikke helt frisk men får medisiner så det hjelper på ;), herlig.
 
På reisen begynte jeg på et nytt sjal, enkelt å strikke både i bilen og på båten. Fikk jo en >STOR<
garnpakke på mandag. Måtte jo teste noe av garnet med en gang ;)
Veldig fornøyd med garnet, tynt og mykt. Pakken var på 5,5 kg så det var en del garn. Garnet jeg valgte er til fremtidige prosjekt.
Det jeg har planlagt er Oslo anorakker, dresser til gutta, jakke og genser til meg og noen andre ideer har jeg også ;).
 
På mandag fikk jeg en herlig Orkide av mannen, den er helt skjønn ;)
Da er taktekkerne godt i gang med skifte av belegget. Halve taket er tatt og selvfølgelig var det noe råttent under. Det var ikke beregnet i prisen så da blir det nok dyrere....... Men er veldig glad for at vi har begynt, for det hadde vært kjedelig å få store vannskader. I dag har det regnet skikkelig, nå har det gitt seg. Taktekkerne har sittet i bilene sine i snart 3 timer, de håper vel på at sola skal titte frem så de kan fortsette.
 
I går skar jeg opp en stor skinnstol som var ødelagt. Skulle ha skinnet så jeg kan bruke det til såler på tovede tøfler. Men skinn, he he det var bare fronten som var av skinn.....resten var skai.
Men det blir da noen såler.
 
Nå er det vel på tide å sette i gang, i dag er det klesvask og litt rengjøring som står på listen min.
 
Ha en flott torsdag der ute ;)
 
Mirra

1 kommentar:

Rigmor S Volden sa...

Åh, så mye fint, og især de februarvottene, de var knallfine Gerd