30. mai 2013

Ja ja sier nå jeg :)

For å si det som det er har jeg klart å strikke tunikaen/kjolen for liten til meg :(. Men det får ikke hjelpe, fort å strikke en ny.
 
Så da blir denne herlige kjolen enten for salg eller gave........
 
På vaskefronter har jeg gått i gang med spisekjøkkenet. Det er snart ferdig vasket og ryddet, skal bli godt å få det i orden igjen.
 
I morgen blir det til søta bror, skal pante flaskene vi har lagret her i år ;), sannelig blir det en del.
Skal jo på hyttetur til uken så da er det jo smart å handle litt til turen i Sverige.
 
Astrid fyller jo 60 den mnd. så jeg har gjort klar gave som jeg gir henne på hytta. Gleder meg virkelig til denne turen. Det blir jo hestekjøring på Røros, vel 70 strikkedamer og masse kos. I og med det er så langt å kjøre blir vi der oppe i en uke.
 
I dag fikk jeg garnet til jakken jeg skal strikke, her kommer en prøvelapp. Har ikke bestemt meg for hvor jeg skal ha de forskjellige fargene enda men har to varianter i tankene :).
 
I dag er det torsdag, får gjøre ferdig dette innlegget. Bestemte meg for å lage et trekk til nettbrettet før vi reiser oppover. Måtte prøve meg på mønsteret i jakken. Tror dette blir flott, garnet er akkurat så tynt som jeg ønsket. Går jo veldig sent med pinner 2,5 og 3, men jeg har jo ingen hast akkurat.

Nettbrettet er 20x25 cm. la opp 104 masker får således 4 mønster rapporter på trekket ;).

På tirsdag var vi i Sverige en tur, masse folk men fikk da handlet det jeg skulle.

I dag er det klesvask og rengjøring av begge gjesterommene som står for tur. I helgen er det fødselsselskap for Mikael, tiden flyr fort nå blir han sannelig 5 år.

Så ønsker jeg dere alle som titter innom en flott uke videre og en god helg. Sola og varmen skulle jo komme her hos oss, gleder meg til det. Godt å sitte ute å kose seg i helgene.

Mirra

Ingen kommentarer: