25. mai 2013

Nå har vi så langt vært heldige med været :) denne helgen.

Her i huset har det gått i rydding. Tar meg gjennom rom for rom. Det blir sannelig mye man samler på i løpet av noen mnd. Først gikk jeg løs på garnlageret. Sannelig har jeg masser. Tok først ullgarnet jeg bruker til toving og monsterbukser.  Bare Safirgarnet veide 9,7 kg. til vinteren blir det både tøfler, votter, sitteunderlag etc etc.

Har kastet den store skinnstolen til mannen, men før vi kjørte den bort sprettet jeg av alt som var skinn. Skal brukes til såler så de ikke går så fort i stykker og selvfølgelig ikke så glatte.

I og med at jeg fikk beskjed om å holde meg i ro i vel 14 dager har jeg ikke gjort stort annet enn å slappet skikkelig av. Strikket ja, har ferdig 3 par tøfler som skal i maskinen i morgen.

Det er rart med disse oppskriftsbøkene, plutselig oppdager jeg ting som jeg ikke før har lagt merke til. Nå den siste uken har jeg funnet en kjole/tunika og en jakke jeg må strikke meg.

Kjolen heter Frøken Setesdal, kjøpte garn fra Tyrkia og satte i gang garnet kom. Skikkelig flott blir den. Har strikket ferdig opp til armene en arm og har akkurat begynt på den andre armen.

Her hadde jeg kommet ca halvveis før armfellingen. Tror den blir flott, men har nok strikket den for liten, men blir vel alltids kvitt den. Men trist er det for hadde gledet meg skikkelig til å ha den på meg på strikketreffet.

Skulle egentlig hatt dette strikketøyet med meg, men klarte ikke la vær å begynne.
Fant selvfølgelig noe annet å strikke den uke jeg er borte, garnet er bestilt kommer på mandag ;)

Nå når jeg er bedre har jeg startet med vårrengjøringen. Er ferdig med vinterhagen og den største stua. Har møblert om i begge rom, er så fornøyd så.

Da ønsker jeg de som titter innom en flott søndag.

Her er godstolen og den nye kosekroken på vinterhagen. Her kommer jeg til å tilbringe mye tid de kommende mnd.