13. jun. 2013

Hjemme igjen etter ett supert strikketreff på Røros og hyttetur med Astrid.

 
Strikketreffet var veldig koselig, ble kjent med noen nye, og vi fikk da handlet garn for tippepengene våre ;).
 
Nå skal det bli mer strikk i heimen ;o).
 
Litt strikking ble det jo på treffet også, begynte på ulvesjalet, men det fikset jeg ikke. Må ha ro rundt meg om jeg skal klare å strikke dobbeltstrikk.
 
Begynte på tre sjal, ett er rekt opp igjen..... Var nok veldig inspirert av alt vi så på treffet. Men fikk da roet meg ned, strikker nå et hetteskjerf
 
som jeg tror blir kjempelekkert når det er ferdig.
 
 
Vi startet dagen i går med å forsove oss...... Våknet ved 9 tiden, stresset ble vi for vi hadde en del å gjøre før vi satte nesen hjemover.

 
 
Først var det å hente vann, glemte selvfølgelig å ta med kameraet. Det som møtte oss nede ved vannet var 4 herlige revunger ;)Nydelige og selvfølgelig veldig nysgjerrige.
 
Vi hentet vann, gjorde oss ferdige med hytta å tok en sving innom der de var, men da kom de ikke frem. De hadde tilhold under en hytte.
Så var det bare å sette oss i bilen å kjøre mot Astrids venninne i Sverige. Stoppet på Trysil på veien nedover. Vi har jo ikke akkurat vært bortskjemte med godvær akkurat, men på mandag kom endelig sola.....
 
Været har vært regn, skyet, kaldt og vi har til og med hatt haglebyger. Fyrt hver dag å hatt på oss godt med klær.
 
 
Dette er på vei ned til vannet. Tror jeg fikk nærmere 30 myggestikk, de er skikkelig hissige.....
 
Vi ankom Sverige ved 4 tiden og dro videre litt over 6. Arnfinn skulle hente meg i Lier så Astrid kunne ta Oslofjordtunnelen hjem. De har jo vedlikehold i den så vi måtte være på Lier helst før halv 10 tiden. Men vi fikk selvfølgelig en stor trailer, en bil med henger samt en usikker sjåfør foran oss...... Det gikk sannelig ikke fort......
 
Fartsgrensen fra Kongsvinger til Kløfta var fra 50 - 70, mange svinger så der gikk tiden vi trengte for å nå det.
 
Astrid måtte kjøre om Oslo......der var det også vedlikehold av tuneller, måtte kjøre om Ryen for å komme hjem.
 
I dag skal vi på avslutningen i barnehagen for Mathias og Mikael. Mathias skal jo begynne på skolen, han skal underholde oss, er spent på hva han skal gjøre.
 
MIRRA 
  


Ingen kommentarer: