10. jun. 2013

Strikketreff på Røros

Astrid og jeg reiste oppover på onsdag. Dagen begynte med at Svelvikferja hadde motorproblemer og var midlertidig innstilt. Så var det å få Astrid og Arnfinn til å kjøre til Drammen.




 
Turen oppover gikk fint, reiste innom Astrids arbeidskollega i Sverige. Hun var på ferie i Tyrkia, men mannen hennes var hjemme. Han serverte både kaffe og kaker ;) koselig mann.
 
Så var vi innom butikken for å handle litt før vi reiste videre.
 
Sola skinte hele turen oppover, satset på at vi skulle være heldig med været........
 
Her har det variert hver time, litt sol, regn og til og med haglet har det :(.
 
Strikketreffet begynte på fredag og avsluttet på søndag.

Vi ble fraktet fra hotellet rundt i byen med hest og kjerre. Før vi gikk inn på museet, grilling ble det ikke der oppe for været var ustadig. Fikk maten servert på hotellet. Reinsdyrs hamburger med tilbehør.
Slik var det inne på museet vi besøkte i Røros. Flott å se hvordan de arbeidet på den tiden det var gruvedrift. Nedenfor ser man små miniatyrer av selve arbeidsplassen
Her er det søte lille klokkehuset i nærheten av hytta vi er på.
 
Været er fortsatt ustadig så vi fyrer i hytta og koser oss med strikketøy og skravling. Ute er det nesten for kaldt å oppholde seg uten godt og varmt tøy.............

Vi reiser nedover på onsdag, håper været holder en god stund etter at vi er hjemme igjen.

Har begynt på 3 forskjellige strikkerier ;), så her er ingen ting ferdig enda. Virre virre vapp sier nå jeg, er veldig virrete, men det jeg strikker på nå får jeg vel formodentlig halvferdig før hjemkomsten he he.
 
 Det jeg er i gang med her er et hette sjal, skal stå i stil med luen og vottene jeg strikket til vottealongen i februar.

Takker for titten.
MIRRA


1 kommentar:

STATENSVEGV..... sa...

Så koselig. røros er et fint sted.
Du er i strikke modus, har fått mange ideeer nå. jeg gleder meg, til og se hva du skal strikke, jeg tar en ja.....Ha forsatt fin DAG....