19. jun. 2013

Tilbake til hverdagen igjen ;)

 
Hadde heldigvis en mann og to katter hjemme som ventet veldig på meg, slikt er koselig ;).
 
Det ble litt strikking på strikketreffet. Strikket litt på et sjal for klarte ikke konsentrere meg med mønsteret på det doble skjerfet jeg hadde planer om å strikke.
 
Dobbeltstrikk var vanskelig, men jeg gir meg ikke det er sikkert.
 
Dette skal bli et skjerf med ulver på.
 
På hette skjerfet er selve hetten ferdig. Nå skal det strikkes på skjerf, har vel strikket 30 cm på det ene.
 
 
Mai votten til vottealongen startet jeg på om mandags kveld. Første er ferdig, passer meg helt perfekt og jeg synes disse blir supre ;)
 
 
 
Det var strikkingen min i det siste. I går fikk vi besøk av Marita og guttene. Nå var det mange dager siden vi så dem sist, på tide kan man vel si.
 
Guttene ville ha pannekaker, jeg stekte mens de syklet rundt i området. Mikael måtte ikke læres å sykle, han satte seg bare på en tohjulssykkel her om dagen å trådde på. Herlig ;).
 
Nå skinner sola her, tror jeg skal rydde litt i våre blomsterbed for der har jeg ikke vært enda....... Var på en runde nettopp, skal si det er mange blomster som har tatt skade av den harde vinteren i år.
 
Den store Hortensiaen vår er helt uttørket, blåbærlyngen på fjellhyllen er mye skadet samt alle jordbærplantene. Trist å se, men røttene på Hortensiaen er heldigvis ikke skadet for det har kommet noen blader nederst. Klipper jeg den kommer det kanskje nye skudd.
Ha en flott dag videre ;)
 
MIRRA
 



 
 


1 kommentar:

vegvesen sa...

ja, det blir spennende og se hvordan ulvesalet blir, og hetteskjerfet. votter nå i juni, huff det høres kaldt ut....ja, du er flink......