14. jul. 2013

Søndag formiddag, sitter ute med strikketøyet og koser meg :o)

Det har blitt litt strikking innimellom denne uken også. Strikker Skappeljakke til meg selv, regner med at det blir sene kvelder på terrassen fremover. Må jo ha noe som varmer skikkelig på kveldene ;)
 

 
Strikket votter og pulsvanter til vottealongen. Er snart i mål med etterslepet jeg har ;)
"Gotland" av Maria Gustafsson,
 
"Florisse Mittens" av Bitta Mikkelborg
 
 
"En hånd å holde i" av Randi E. Kiester
 
 
I går reiste mannen på båttur, kommer igjen i dag. Håper de har kost seg skikkelig. Hadde store planer for tiden alene, men jeg fikk guttene på besøk. Det er noe jeg satte pris på, vil heller være ilag med dem. De blir jo så fort store, må ha med meg utviklingen deres. :o).
 
Når de hadde reist hjem satte jeg i gang med å rydde og feie terrassen. Flyttet på møbler, malte en krakk og et blomsterbord, må ta ett strøk til i løpet av dagen. Hadde en boks hvit bengalakk stående, tror dette blir bra.
 
Surfet en del på nett, fant ut at det var så mange flotte kjøkkenkluter som blir strikket. Nå er jeg i gang med min første, artig. Bruker Europris sitt garn Tuva, bomull og veldig mykt og godt.
Mønstrene mine kan kjøpes på Ravelry:
http://www.ravelry.com/designers/bitta-Mikkelborg
Flere mønstre er gratis ;) denne kluten er gratis og heter
Goat Willow.
 
Kjolen/tunikaen er også ferdig for feste av tråder ;) denne ble kjempefin synes jeg, synd den ikke passer meg ;(

Huset er ferdig vasket, skal begynne å male i morgen. Fikk ikke lov å begynne før mannen var tilbake. Han er engstelig med meg på stigen når jeg er alene hjemme ;).
Dette er vel det jeg har bedrevet denne uken, nei forresten var jo hos søta bror på tirsdag også ;).
 
Ønsker alle som titter innom en fortsatt flott sommer så krysser vi fingrene for at været holder seg bra.
 
MIRRA
 


2 kommentarer:

Jordmor-Hanne sa...

Du er produktiv som vanlig! Mye fint på pinnene :)

MIRRA sa...

Takker så mye Hanne, ønsker deg også en fortsatt flott sommer ;)