17. aug. 2013

Lørdag og godt ut i august....

Nå er det vel på tide med en liten oppdatering her i heimen. Ser det er en god stund siden jeg var innom. Her går det i oppussing, endelig er terrassedøren på plass. Venter på blikkenslageren, men han kommer vel til uken regner vi med.  Vinduet på spiserommet er flyttet, endelig kan vi lufte der inne også.....
 
Flere kjøkkenskap er innkjøpt for lengst faktisk i februar. Har da montert denne uken, men de har selvfølgelig ikke sendt med dørene... må vente i 2-3 uker på dem, bestillingsvarer. Ja ja da får jeg meg en liten pust i bakken he he. Blomst i buketten jeg fikk av Marita etter pass av guttene.
 
Huset får jeg jo ikke malt ferdig, regner jo annen hver dag får ikke tørket mellom hver gang. Denne uken har vi hatt Mathias et par dager her det er jo selvfølgelig planleggingsdager på SFO..., men for oss er det bare kos å ha de her.
 På tirsdag skal det bli varmt og kanskje onsdag også så da tar jeg resten. Man kan jo selvfølgelig male i september også, men håper jeg blir ferdig til kommende uke.
 
Det har ikke blitt rare strikkingen på meg, men noe selvfølgelig.

 Her har jeg strikket to rundhalser fra mønsteret til Bitta Mikkelborg


Er snart ferdig med den tredje, har vel 7 omganger igjen.

 
Bestilte garnet til årets julegaver til MMMM, det ble bestilt kl 17 ma og fikk det kl 12 på ti, sannelig er det rask levering fra Tyrkia og fra DHL her i landet ;).

 
Var forresten på Ikea i går, for en varme der inne. Fikk tak i alt bortsett fra skrivepulten til Mathias, det var trist. Men de får den jo inn igjen jeg liker meg på Ikea så gleder meg til neste tur ;)
 
Skikkelig rosa himmel

 
Var også denne uken på Biltema, der fant jeg meg noen geniale kroker i rader som jeg skal ha rundpinnene mine på ;) Vi var der for å kjøpe bambus rullgardiner som jeg i dag har montert i taket på terrassen.  Det ble faktisk kjempeflott ;)
Liljer er yndlingen min ;).


 Blomstene i inngangspartiet
 Homle på sanking 
 Sofus vasker seg

 Blomstene til Hosta
 Og til slutt regn og hagel :(



Kluter strikket etter mønster av Bitta Mikkelborg ;).
 
Dette er vel det som stort sett har skjedd hos oss denne mnd. pluss denne her da ;) Endelig sier nå jeg, bedre med 2013 enn 1999 mod.... selv om den fortsatt er herlig den og.
Nissan Qashqai
 
Fortsatt god helg ;)
MIRRA
 
 
 


Ingen kommentarer: