6. sep. 2013

Mye arbeid på gang

Har sannelig fått litt dilla på disse halsene. Oppskriftene er laget av Bitta Mikkelborg, finnes på Ravelry. Har tre nye halser på pinner og er godt i gang med dem også ;)

Strikker også på en av valgene fra votte allongen Projo som jeg er med på. Tror disse blir suverene, helt min smak ;)

Så har vi en hals til, denne er jo bare vakker synes jeg. Det er brukt sokkegarn fra Tyrlia, myk og god. Håper de lager andre farger i dette garnet ;)

Denne er laget med garnet Kauni, har kjøpt meg 4 nøster til, men i andre farger. Skal bli spennende å lage flere, dette mønsteret heter hull, også designet av Bitta Mikkelborg.

Fortsatt mønster av Bitta Mikkelborg, sokker Florisse, raggesokk og halsen WWC.

Dette skal bli sokker til mannen, har opplæring av å strikke raggesokker på siden til Bitta på Facebook, vi er over 1000 som er med Kjempe ;)

Dette skal bli mine egne sokker, skal brukes flittig i vinter.

Så kommer vår nye spisestue, den kjøpte jeg gjennom en av naboene. Den var beregnet på henne, men fikk da overtalt henne til  å selge også bordet til oss. Kjøpte først stolene, 6 stk.

Gleder meg til å innta vårt første måltid der ;)

Ellers så går det som vanlig, rot og atter rot. Har blitt så forferdelig rotete av meg...... Nå må jeg skjerpe meg skikkelig for nå finner jeg ikke igjen noe har jeg følelsen av, faktisk sant.

Så har jeg begynt på enda et par raggesokker med tilhørende rundhals, artig å ha noen sett.

Har også fått en bestilling på dette teppet, garnet er i hus så da er det bare å sette i gang, målet er å bli ferdig før oktober. Det skal til Drøbak til Anne som bor rett over mitt barndomshjem ;)  

I går fikk jeg også bestilling på to par tøfler og to ugleluer, garnet et på vei så det blir litt jobb fremover.

I går var vi en tur i Sverige, lite folk egentlig det var litt godt det da. Venter litt i dag før jeg starter med husmalingen det ser litt utrygt ut dette været, men satser på at jeg nå kan male ferdig ute.

Til uken må jeg handle litt maling til kjøkkenet og gangen, trengs ett strøk etter at jeg har flyttet på noen skap her og der ;) Det skal bli deilig å få alt i orden igjen, så jeg bare kan tenke på rengjøring og slikt ;).

Nå får jeg vel fortsette med litt rydding og vask før jeg tar helgen for har masse å gjøre.

Ønsker dere alle som titter innom en riktig god helg.