23. okt. 2013

Barnepass over for denne gang.

Her har det ikke vært mye strikking i det siste. Har hatt minste barnebarnet her i nesten en uke. Skal si vi har kost oss, men det er sannelg ikke lett å aktivisere hele tiden. Men føler at han har hatt en flott tid sammen med oss.

Her har vi tatt ut et vindu som viste seg å ikke være et vindu. Fastmontert glassrute med hjemmesnekrete karmer rundt. I og med vi hadde 8 vinduer og en stor hev/skyvedør på 3 meter med bare glass valgte vi å lage vegg der.

Litt uvant men det ble fint og mye varmere. Nytt vindu på kjøkkenet har det også blitt, herlig å ha vinduer som slås utover..... Før kunne jeg ikke ha noe på benken for vinduet slo innover. Litt av en patent. Vi har kjøpt ett til men vi har ikke bestemt oss for om vi setter det inn på spiserommet etter soverommet vårt. Tar det til våren, nå er det for kaldt og uggent.

Kjøkkenmaling og hall maling er innkjøpt, skal snart begynne med det, men ta meg inn litt igjen.

På strikkefronten så er jeg igang med ny skappeljakke til meg selv denne gang rosa ;), mannen nekter å gå sammen med meg i den, ha ha han sier jeg har gått i barndommen igjen.....

Luene og tøfflene er ferdig, nusselige ble de ;)
Er også med i en gruppe på Facebook til Bitta Mikkelborg hvor vi har sokkemysterium, får totalt 4 deler av oppskriften på sokkene, en hver fredag. De heter styrbord og babord. Kjempeartig å være med ;) Første del er ferdig
Har også kjøpt oppskriften hennes som heter Eline, de har jeg også begynt på, men har glemt å strikke kilen så her må jeg rekke litt opp ;)
Ullteppet har jeg også begynt på, har vel heklet 25 ruter så langt, det skal vel være 110-120 totalt ;) pluss sammenhekling som også er mønster. Skikkelig artig og tror det blir kjempeflott tilslutt ;)

Bestiller fortsatt garn, her har jeg fått to store nøster med Kauni som jeg handlet på nettet og kommer fra Estonia. I morgen kommer det noen nøster fra Danmark og har akkurat bestilt fra Tyrkia, skal ikke bli arbeidsledig jeg nei.

Flere oppskrifter har jeg handlet på facebook, er en gruppe der som private selger oppskrifter, hefter og bøker som er brukt.
Nå skal jeg fortsette med teppet, målet mitt er å bli ferdig innen 1 november, men det skal nok gå. Jakken min tar jeg innimellom for den haster det ikke så veldig med. Jeg har jo min lyse blå som er ferdig.
Nå får jeg vel sette igang, ønsker de som titter innom en flott onsdag videre ;)

Mirra

Ingen kommentarer: