3. des. 2013

Det nærmer seg jul ;)


Nå er det sannelig ikke lenge til jul.Været er godt her hos oss, solskinn og + 4,5 kl 9 i dag tidlig. Ikke snø eller frost men en dag var det frost i treet vårt ;)
da er det bare helt vakkert ;).

Strikker jo til jul, har ferdig teppe, det er sendt og mottaker ble kjempe glad :).

Min kusine Hild og hennes datter har bestilt hver sin Skappelgenser, de er nå også ferdige. Brukte 3,5 dag på de ;) det gikk fort.

Våknet kl 6 i dag, tidlig men herlig. Hadde ikke lyst til å begynne på babyluen jeg strikker så jeg lagde en lue til meg selv ;). Den passet helt perfekt.
Når den var ferdig, tok ca 2 timer begynte jeg på et sjal. Det skal nok på salgsboden min etter hvert.
Det har jo selvfølgelig blitt litt mere garn både fra Projo Produkter og
fra Tyrkia. Mangler 2 nøster fra Projo, det er 3 som er bestilt, samt denne oppskrift på rundhals.
Har da de to siste ukene fått kontakt med min familie, etterkommere av farfar. Har hatt besøk av tante Astrid og hennes Datter Jorunn og mannen Elling. Det var sist søndag ;). Kjempekoselig, fikk kjempegod kontakt alle sammen ;). Her blir det nok mer samvær etter hvert. Denne famiien bor rett utenfor Drammen, Krokstadelva, Solbergelva og Mjøndalen. Tenk jeg har hatt familie så nært uten å vite det. 

Vi har laget en Facebookside så vi skal bli kjent med hverandre alle sammen, det blir nok et slektstreff til sommeren også i Tromsø. Håper det klaffer for alle den helgen som blir valgt. Satser på å reise nordover ;)

Til torsdag skal det bli skikkelig vind her hos oss, så i morgen blir det sjekk av uteområdet.

Har ikke begynt med julepynten enda, får begynne å dynke, stive og stryke de flotte juledukene jeg har fått og arvet etter mor og bestemor. Det har alltid vært en koselig jobb, det føles som jeg har de rundt meg når jeg stryker dukene ;).

Ønsker alle som titter innom en riktig flott adventstid videre.
MIRRA



Ingen kommentarer: