26. jan. 2014

Litt nytt fra januar ;)

 Her har jeg strikket en lue som var romjulstrikk i alongen jeg er med i. Ble veldig fornøyd. Strikket i Drops Nepal og duskenen en kanindusk.
 Mariusjakken med dette går det sakte men sikkert fremover med. Har dessverre ikke nok garn. Fabrikken er utsolgt og de aner ikke når de har det inne igjen, det kunne ta lang tid..... Måtte i går bestille nytt garn av en annen type, så får bare starte på nytt....
 Luer til guttene, de fikk de i går, satt perfekt ;) Garnet jeg brukte her er sokkegarn som er kjøpt i Danmark ;)


 Nytt garn fra Tallin kjøpt via Epla.no. Nydelig garn, skal vel bli noenrundhalser etter hvert regner jeg med. Kauni er slaget.
 Sokkene til Anne fra Drøbak er ferdig og sendt, hun skal også ha de i sorte og hvite, strikker nå slutten på den første.
 Annes par to ;)
 Marita likte denne Mariusluen som er strikket i Alpaca og den har også kanindusk. Hun fikk den med seg :) Det er det jeg sier, blir kvitt alt jeg lager enten via salg eler gaver, det er jo bare helt herlig da ;)




 Ja hva skal jeg si om disse bildene, garnlageret øker og jeg blir mer og mer glad. Kjekke de plastboksene fra Nille. Nå har jeg handlet 6 nye så det som ligger oppå pulten skal ned sortert i nye bokser i dag ,)

 Her er det sort garn til nye tøfler til svigersønnen og mere garn fra nettet. Det er ikke Kauni men det kjennes likt ut, herlige farger.
 Kauni votter som jeg strikker til gutta, de skal toves. Er halvferdig med nøstet så det blir kanskje noen mer like etter hvert ;)
 Skappeljakke til Hild, snart ferdig med andre forstykket, så da er det bare armene igjen.

Romjulslua, denne er til meg selv sålangt ;) den er strikket i Kitten mohair og Trilly Alpava, pinner 3,5


Ellers på hjemmefronten er det som vanlig. Masse legebesøk, tannleger og strikk ;). Til uken er det bare en tur ti tannlegen for mannen og meg. Regner med besøk til helgen, Astrid skal komme å være her noen dager. Lørdag eller søndag kommer Marita med familie en tur så her blir det masse kos til helgen ;).

Da vil jeg ønske de som titter innom en riktig flott søndag vider og kommende uke.

Mirra

2 kommentarer:

Anonym sa...

ja, det var mye fint, sånn Marius lue vil jeg også ha, den var fin.
Du strikker den på en time du....
jaja du får folk i helgen, 60 år.
Hipp hipp hurra.ja vi sees..ja, nå har jeg en hekle opp gave til deg, så du får finne fram hekle nåla, jeg skal ha kjøkken kappe med store tunger,så nå får du lete i oppskrifterhefter.

Karin

Anonym sa...

HIPP HIPP HURRA DU ER 60 ÅR PÅ FREDAG.
DU FÅR HA EN FIN DAG.......
60 ÅR