15. mar. 2014

Atter en helg med blåst, men mye sol så langt ;)

Velkommen innom, her skjer det masse om dagen. Frem og tilbake til undersøkelser, tannlege og masse strikking. Har fått ut hagemøblene så nå kan varmen komme ;)

Bestillinger kommer ukentlig så nå har jeg masse å gjøre fremover. Strikker litt forskjellig hver dag, de ønsker seg jo tingene fort selvfølgelig.

Det jeg har på pinnene i dag er jentetunika og tights, snart ferdig. Skal leveres i morgen ;)
 Har strikket selve buksen og ett av benene, har kommet ca 7 cm på ben nr 2.

Sendte hundegenseren til Dolly, den passet helt perfekt til en nydelig jente ;) To nye skal lages til en han og hun, de heter Todd og Bella. De vil ha navnet på ryggene deres. Godt jeg får så masse forskjellige ting på bestillingene jeg mottar ;).

Mariusluen er også sendt .
 Flere nye bøker er innkjøpt, venter på to hefter til med luer og votter ;) det gleder jeg meg til.
Garn har også kommet, tror det var 165 nøster så lageret er fullt igjen, he he. Bruker jo endel men det blir sakte men sikkert mer og mer her hos meg.

Shortsen er ferdig, men den er det dessverre fargeforskjell på pluss at den var litt snau i livet så må strikke en til. Fikk også en ny bestilling på samme modell og en Mariusjakke med hette.


Jeg må jo strikke litt til meg selv også så har satt igang med både tøfler og ny lue. I går fikk vi besøk av naboen så da ble det strikket endel feil ser jeg i dag..... må rekke opp noen  omganger dessverre.
Fremdrift:
 
Den første Mariusjakken står det igjen armene og hennen på, det går vel ganske raskt egentlig, men garnet er ikke tykt.

To par votter og et par sokker er snart på vei til nye eiere, første shorts skal avgårde på onsdag.
Så er det hundegenserne og Mariusshorts og jakken som skal strikkes sammen med disse hundegenserne. Regner med at jeg er klar etter påske med alt, men målet er før ;)

I dag har jeg vasket huset og det var godt, masse støv. Blir satt ut, men ikke rart når man har to katter hvor den ene er langåret. 

Ønsker alle som titter innom en riktig god helg videre, Mirra

1 kommentar:

Rigmor S Volden sa...

Sannelig på tide jeg tittet innom Gerd :) du er jo like kreativ du som vanlig, masse fint å se, er så utrolig flink med bilder og du :) jeg trives litt i dette blogglandia jeg også egentlig, selv om det er en liten tidstyv - koser meg... :) ha en fin dag Gerd - trivelig og titte innom deg