5. apr. 2014

Så er det endelig helg igjen;)

 Buksen og tunikaen er ferdig, størrelse 6 år. Garn Lanette
 Måtte jo lage ny shorts det var uhedigvis fargeforskjell, godt det var noe som tipset meg om det. Den ble litt for trang også så måtte uansett lage ny, den nye passet utmerket ;)

 Hjertesokker nr 2 ferdig, Fabel fra Drops er benyttet her.
 Dette nydelige garnet Angora og Lace skal bli til en Skappelgenser ;)


Bunaden til Marita er tatt frem igjen, nå får jeg skjerpe meg å bli ferdig med den.... Lierbunad
 Nye herlige strikkehefter ankommet ;) Masse flotte luer og votter gleder meg til å fortsette i boken/heftet.

Ny lue etter nytt mønster fra heftet ,denne falt jeg pladask for ;)
Nytt herlig garn fra Latvia, nydelige fargekombinasjoner :)


 Her har jeg laget lue av garnet, skal også lage sokker og votter i samme mønster. Ligger klart men må ha ferdig tre bestillinger først ;)
 To par slike votter er ferdige for sending, disse ble kjempeflotte ;) Tror det skal bli flere av dette slaget.
 Hundegenserne til Todd og Bella klare for leverig på mandag ;)




Denne luen er ferdig men ikke fotografert enda, mangler skinndusk.
Har også begynt på en lue til,har brukt litt av mønsteret fra denne, men de blir veldig forskjellige ;) Bilde kommer etter hvert.

Ellers så går det i jobb, strikking og klargjøring inne i huset for malig av tak og vegger,. Det er en fornøyelig jobb, gleder meg sykt til jeg er ferdig. To nye stoler har det blitt, vi har vondt i kroppen begge to så vi fant ut at nå var det på tide å skifte ut de gamle.

Da vil jeg ønske de som titter innom en fantastisk helg videre.

Mirra

1 kommentar:

Rigmor S Volden sa...

Hei Gerd, "wow" så mye fint du holder på med :) og den lua, den øverste der, det er jo sannelig mønsteret på kofta jeg nylig strikket :) jeg har faktisk tenkt på dette selv, bruk mønsteret på vanter eller lue, den ble flott altså! :) men det er sannelig alt det andre du lager også, sukk! du e så driftig - jeg fatter ikke Gerd... :) det garnet du har kjøpt, det fra Latvia, mmmm, flotte farver, er dette nettbutikk? Kjempekos å titte innom siden din - sikkert og visst :) god helg til deg