4. jun. 2014

Bloggtørke (kanskje litt)

Har hatt så mye å gjøre om dagen så har ikke prioritert bloggen min den siste tiden. Men har fått gjort masse både ute og inne ;).

Først har jeg malt litt i Tv stua, nå blir det en helt annen farge ;) Bilde kommer når jeg er helt ferdig, taket og listene skal jo også tas.

Ute er det nytt gjerde som jeg maler og selvfølgelig de nye veggene på terrassen på fremsiden. Baksiden skal også gjøres ferdig, stakitten på den ene terrassen er oppe, skal male den i løpet av helgen. Så ligger ikke på latsiden her i huset, men det er veldig artig da ;)

Blomstene kommer trofast 





Stemorsblomstene kjøpte jeg før
 1 mai, synes det er så vakkert ;)


 
Sitter selvfølgelig hver dag med strikketøyet eller hekletøyet i fanget. Det har da blitt litt, men ikke så mye som vanlig, Flere prosjekt påbegynt, men det går da fremover. Har begynt på en ponsjo til meg selv til forandring. Tror denne blir flott når den blir ferdig ;)

Så kommer det noen flere bilder av hva jeg sysler med ;)
 Skappelgenser
 Rundhals av Bitta Mikkelborgs mønster Hull
Lue av Bitta Mikkelborgs mønster Florisse, denne skal gis til kreftaksjonen

 Sokker til meg selv i bomullsgarn ;)

Og til sist sparkebukse i gave til vår tantunge som venter en gutt 14 juli ;)

Det kommer jo selvfølgelig pakker med garn fortsatt ..... he he. Nå har jeg en stor boks med  bomullsgarn, skal være med på to klut alonger i sommer :)

Fikk mønster for ventetiden, starter opp 6 juni og det er Bitta Mikkelborg som arrangerer det på facebook siden sin ;)
Har laget to så langt ;)


Oppvask og støvkluter trenger man alltid ;). Den andre klut alongen jeg skal være med på i sommer er 

Det blir nok mer garn jeg må kjøpe regner jeg med ;).

Har fått bestilling på  en Marius genser hvor det skal være traktorer i stede for stjernene. Den skal være sort i bunnen med rosa traktorer og hvitt mønster innimellom ;) Gleder meg til å begynne på den, men det haster ikke så får gjøre ferdig endel som ligger klart for både festing av tråder, sending og avslutning.
PROSJEKTER TIL MEG SELV:
(Bilder fra boka)
 Bilde fra oppskrift
Nå vil jeg bare ønske alle en fantastisk sommer videre, satser på masse godt vær ;) 

MIRRA 




1 kommentar:

Rigmor S Volden sa...

Så mye fint Gerd :) nydelige blomster, pus, garn, og klær - flotte håndarbeider! ha en fin kveld og god helg :)