22. jan. 2015

Godt nyttår litt sent men bedre sent enn aldri!

Her går det i strikking, bestillinger kommer inn nesten hver dag. Skikkelig artig, har kanskje tatt på meg for mye, men det er noen som ikke haster så mye heldig vis.

Endelig kom snøen hit også, deilig å måke litt snø, trimmen trengs. Tar det med ro for kroppen er ikke som før ;).

Har kommet lenger på skjerfet mitt, men langt nær ferdig. Begynte på et til, lagde meg et mønster med katter som jeg byttet ut med originalen på det siste.


Kjøpte meg dette herlige juledyret på salg
etter jula. Falt pladask ;)






Har bestilling på tre anorakker, 1 ferdig for montering






En Oslo Anorakk i str 2 år ferdig og levert.




Så kommer det jeg driver med om dagen. Først votter som er egenkomponerte, her skal det være en stor katt jeg har tegnet nederst på votten.





Acne genser til Marita, tror denne blir flott. Hun har også bestilt en rosa og lys grå.





Dette skal bli en Marius genser i str XXl, strikkes
med Sisu, tynt garn og pinner 3, går ikke akkurat fort men den blir nok ferdig i løpet av denne uken.





RBK sokker sendt nordover, selvkomponerte. Det er sannelig artig å lage noen mønstre selv.





Nytt garn, oppskrifter og pinner. Pinnene må faktisk skiftes ut, mine brekker og bøylene på rundpinnene slites av.  Av dette garnet skal det bli to Oslo Anorakker, to luer, legg`s og rund hals.
Fikk garn i går også da kom det 12 nøster Angora i fargene mørk rosa, lys rosa og lys gul. Det blir nok Acne og rund halser regner jeg med.



Garnet til 4 babydresser må også bestilles samt til to Marius gensere. 

Må sannelig ta meg en tur til Nille i morgen, der har de nytt lager med plastkasser. Viktig å ha system i garnet mitt. Har handlet små fine kasser på Ikea som alle oppdragene ligger i, må jo ha et system på garnet så jeg ikke surrer med innfargingen . 

Er pleier for mannen om dagen, da går tiden fort og det blir litt mindre strikking. Men hva så sier jeg bare han blir frisk igjen så er det jo det viktigste.

Ønsker alle en flott uke videre og god helg.

MIRRA

1 kommentar:

Rigmor S Volden sa...

Hei og hå, her er det sannelig liv ser jeg :) og fantasien bobler over, så artig Gerd. Er det ikke gøy å finne på litt mønster? :) så masse fine håndarbeider du driver med, de herligste farver. Koselig å titte innom bloggen din igjen :) trivelig. Ha en fin dag og uke Gerd, klem fra hu i trøndelag